11/12-08

Va? Var det någon som sa något? Vad sa du? Japp, ännu en dag med dessa frågor. Idag har jag kunnat prata lite i alla fall.

FOKUS! Mina damer och herrar. Ja, förmiddagen spenderades av att höra dessa ord. Bara imorgon förmiddag kvar med den människan. Men den förmiddagen blir inte lång för imorgon på morgonen är det luciaframträdande. Efter luciaframträdandet så ska vi städa vilket ska göras väldigt noga för en gångs skull. Kanske ska jag be dem som inte är med i luciatåget att slänga papper på golvet så det tar längre tid att städa. Jag får fundera på detta.

Eftermiddagen spenderade vi på Volvo PV. Där var det roligare! Bussen från Östra gick 15.10 och självklart har vi snälla lärare som låter oss åka med den. Det blev lite filosoferande nere på rese i väntan på bussen hem. Bland allt folk som gick fram och tillbaka, sprang hit och dit och inte visste var de skulle så dyker Bert Karlsson upp från ingenstans. Sabina fick sig en knuff av mig och även hon såg Bert. När jag tänker efter så har jag hans autograf här hemma. När jag var minde ville jag ha den snyggaste och mest värdefulla handbollen. På handbollen samlade jag autografer. Självklart har jag autografen av Bert på den. Om jag letar så tror jag att jag kan hitta handbollen. Idag skrattar jag bara åt hur jag resonerade när jag var mindre. Men jag kanske inte var så dum ändå. Min handboll som är full av autografer kanske blir värd mycket pengar i framtiden. Vem vet. Jag får nog ta och leta upp den.
En stund senare såg jag och Sabina en kille komma gående med en resväska. Vi följde han med blicken båda två. Han kollade mot oss och följde våra blickar. Jag och Sabina tittar mot varandra. Ja, vi visste båda vem det var. Idol Robin! Han var snygg i verkligheten. Mycket snyggare än på tv.
Klockan blev mycket och det blev att jag fick skynda mig till bussen.

11 december 2008. Om en månad är det Januari, 11 januari 2009, vilket innebär att jag och Sabina fyller 18 år. Tänk, 18 år av livet har gått. Jag är snart 50 år också. Tiden går för fort, alldeles för fort.

Snart ska jag åka till kära Åbrovallen och titta på vår träning i Ulvahallen. Vill träna, men nej jag får inte. Sen blir det sova tidigt ikväll. Halv 7 imorgon bitti planeras det att jag ska vara i Skövde. Tidig sömn, tidig uppgång.

"Det mest positiva med att det är måndag är att det är en vecka till nästa måndag". Det är ett citat av ingen mindre än Jonatan! Han är smart ibland vill jag lova.


/Elin

Kommentarer
Postat av: 11 jan X 2

Och jag älskar dig ännu mer ! <3 1 mån kvar nu my dear.

2008-12-11 @ 20:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback