Annandag Jul

En annan dag. Annandag jul.
Mormor, morfar, Helene, Fredrik, Disa, Alfred och Farfar kom på besök. Mat och efterrätt stod på planeringen.
Efter mycket mat, filmtittande och efterrätt var magen ganska proppmätt!

En annan dag. En annan dag. En annan dag. Annandagen är en annan dag. För två år sedan var vi i Thailand. Då var det två år sen tsunamin tog med sig det vackra Thailand och för många människor ner i havet. Det var lite kusligt att besöka Phi Phi öarna på årsdagen. Folk grät, det var bilder överallt på personer som hade dött, det satt före och efter bilder av hotell. Det är helt otroligt vad vågen gjorde.

helt otroligt. före-efter tsunamin

Trots detta var vår annandag i Thailand en lyckad dag. SNORKLING! Jag kommer alltid att komma ihåg känslan av att ligga i vattnet med fiskarna. Fiskarna hade många olika fina färger och bet mig lite då och då. Jag tror de tyckte om mig.

Thailand -06/07 vill tillbaka nu


På kvällen på annandagen år 2008 kom en viss Daniel hit och spenderade natten i min säng. Han doftade päron för att jag hällde mitt lokavatten på honom stackaren. Det blev kallt men jag fick en kram så att jag blev varm igen.


elinvictoriastenvall



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback