danföredanföredopparedan.

Snart julafton. Ingen julstämning alls.
Körlektion på morgonen som gick bra. Körkortet är det jag ser fram emot mest av allt just nu.
Efter körlektionen var det jobb på Cramo som gällde. Det blev till att sopa hela golvet och sedan börja slipa och skrapa på en lift vi ska måla imorgon. Det kanske inte är världens roligaste jobb, men pengar är det. Det behöver verkligen jag!
När jag kom hem från jobbet så berättade min mamma för mig att pappa har fixat en ringklocka utanför ytterdörren på vårt hus. Detta har tagit honom över 10 år att fixa. Vi renoverade nämligen för 10 år sedan. Mamma tyckte att jag skulle testa den nya ringklockan, vilket jag också gjorde.
Vad är det här?! Det var den första tanken som slog mig. Ringklockan spelade bjällerklang istället för en vanlig pling signal. Mamma stod och skrattade. Jag höjde på ögonbrynen. Ja, det är sant att denna signal spelas när någon ringer på dörren. Min far är helt knäpp, men det vi redan. Haha.
Vi får hoppas på att ingen kommer hit och hälsar på. Då slipper jag att skämmas.
Nu ska jag snart krama kudden. Imorgon blir det jobb igen. Då är det dan före dopparedan.
elinvictoriastenvall

Kommentarer
Postat av: majs

Haha! Jag ska komma och hälsa på dig vare dag! Och du, kolla vad tomten har lagt i eran brevlåda! :D

Puss gull

2008-12-23 @ 00:10:42
URL: http://annaevamariajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback