Julafton

Julafton. Jag hade ställt klockan för att gå upp och ta en långpromenad. Klockan ringde, men jag insåg ganska snart att det var omöjligt att ta sig ur sängen. Jag ställde fram klockan till kvar över 8. Klockan ringde igen och även denna gång insåg jag att det var omöjligt att ta sig upp. Det var ju själva julaftonsmorgon så jag kunde faktist unna mig en sovmorgon trots allt tänkte jag. Men så mycket till sovmorgon blev det inte. Alla God Jul sms började strömma in tills pappa kom upp och sa godmorgon. Det blev frukost, dusch och iordningfixande. Vi skulle in till Moster Helene i Skövde.
Som vanligt var jag klar sist och ja, vi blev försenade! Ganska vanligt faktist.

I Skövde blev det dans kring granen, mat, Kalle Anka och självklart paketöppning till toner av julmusik och fyra små barn. Undertiden min näsa och mina ögon kliade och luftrören inte var som de skulle tack vare granen firade vi jul. Plötsligt såg vi, DET SNÖADE! Små vita flingor föll ner mot marken.





















Många fina Julklappar blev det. Seriösa och mindre seriösa. Jag fick som väntat decilitermått och andra mått i rostfritt stål. Nu är det bara en lägenhet som saknas. Haha.
Fick många fina julklappar av släkten. Tack Danielgubben för armbandet. Jag tycker om dig.

Hemfärd stod på schemat. Vi skulle hem och testa soda streamen som vi köpt till mamma för att vi själva ville ha en. Vattnet smakade gott. Vi fick extra energi och tog en promenad upp till Familjen Johansson. Där fick jag en julklapp av min Maria Johansson. Tack så mycket!
Mia räknas också till min släkt. Vi är ju systrar. Tänk för två år sedan. Då var vi i Thailand ihop. Bättre Jul har jag aldigt haft. Det var underbart!

Julaftonen blev bättre än väntat. När jag kom hem från Majsan så somnade jag ganska fort. Jag var trött efter en lång och händelserik julafton.

 

God Jul
elinvictoriastenvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback