Lördag

Lördag, 13/12. Volvofest.

Alarmet på mobilen ringde, dags att gå upp. Drog upp rullgardinen, OJ! Det var helt vitt ute. Snö! Jag bestämde mig för att gå ut senare under dagen och gick och åt frukost. Frukosten var god och jag satt själv och åt den. Mycket skönt!

Jag började räkna ner tiden inför festen. Det var många timmar kvar så jag kunde ta det lugnt. I min garderob hängde min fina klänning jag skulle ha på mig på kvällen. Jag skulle kanske prova den?
Jag provade den. Jag skrek till. Jag fick smått panik. Såhär kunde jag inte gå ikväll. Klänningen var alldeles förstor! Jag ringde till mamma. Hon sa att hon skulle sy in den. Jag andades ut.

Medan mamma sydde in klänningen var jag ute i snön. Det var blött. Jag blev grosad. Det var kallt. Burr!
Efter lite trixande från mammas sida så hade klänningen blivit insydd. 8 cm! Oj. Tack för hjälpen mamma!

Det började på 40 års kalas hos min mosters man Fredrik. Där åt jag pannkakor med mina två småkusiner.
Sedan bar det iväg mot Sandra. Förfest. Twisterspel bestod början av kvällen av. Kul var det! Vi fick ett telefonsamtal nerifrån Volvohuset. Det var ganska dött där. Vi promenerade ner och livade upp stämningen.
Festen var till en början med väldigt rolig. Alla var glada och allt var roligt. Musiken spelades och vi dansade. Många dansade.
Sedan kände vi konstig lukt. Otroligt omoget säger jag bara. Det kunde ha slutat hur som helst. Helt sjukt.
Kvällen var kul med vissa undantag.

/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback