Onsdag

Va, vad sa du? Det är en mening jag har hört ganska mycket av denna onsdag. Min hals är inte riktigt som den ska vara. Men jag mår inte dåligt i alla fall vilket är väldigt skönt. Dock behöver jag en textremsa som visar vad jag säger. Folk har nämligen väldigt svårt att tyda min röst.

Ett tag efter skolan idag drack jag varm oboy hemma hos Marina. En viss Niklas var där och gjorde henne sällskap. Trevligt var det. Senare bar det iväg mot Arenan. Det var innebandymatch mellan de oranga och de svarta. De svarta vann. Niklas förlorade. Så mycket tittande på matchen blev det dock inte. Det blev mest prat med Marina, Josephine och Johanna.

Nu sitter jag med varm oboy bredvid mig och pluggar svenska. Orkar inte ha kvar allt att göra i helgen så det är lika bra att ta tag i det. Eller försöka i alla fall.

Imorgon, 11 december 2008. Det är en stor dag. Väldigt stor dag. Endast en månad kvar till min och Sabinas 18-års dag. Tiden har gått fort, kanske nästan lite för fort. Snart har jag gått halva tiden på gymnasiet också. Var tar tiden vägen? Det sägs att tiden går fort när man har roligt så jag har troligtvis haft väldigt roligt för tiden har bara sprungit iväg. Eller tiden kanske är rädd för mig. Det är kanske därför den springer iväg. Kanske är det jag som jagar tiden och jag hinner aldrig ikapp den? En dag kommer jag att hinna ikapp tiden. Men den dagen hoppas jag inte kommer att inträffa på väldigt länge.

d



/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback