Det första av lovet

I fredags var det provdag. Vi fick tid cirka en timme på oss i skolan att plugga på till provet, men att spela kort är mycket roligare tycker vi. Vi spelade några omgångar med 7:an. Sen satte vi oss och Gjorde provet. Det gick ganska bra för mig tror jag. Skrev en hel del.
Det blev en väntan tills vi kunde gå till maten och då blev det kortspel igen. Klockan 11 var det mat. Den smakade gott.
Nästa station var bowlinghallen där 16 personer av alla i klassen spenderade lite tid. Det var väldigt kul, det får göras om igen! Jag och Sabina vann alltihopa om vi lägger ihop våra poäng. Jag tycker vi borde få det, vi är ju trotsallt födda på samma dag.
Efter bowlingen blev det mys hos Sandra. Pepparkaksbak, film, spel och prat. Det var mycket roligt. Detta måste också göras om.
20.20 gick jag och Daniel på en buss. Dödens väg som jag kallar det tog oss hem till Daniel. Där blev det film och sova. Du är helt underbar gubben.

Klockan ringde tidigt på morgonen. Vaknade av den men valde att inte reagera. Jag ville inte vakna. Jag ville inte gå upp. Jag ville ligga kvar några timmar till. Ville vara kvar nära dig. Efter ett tag fanns det inget annat val än att gå upp. Jag var tvungen att hinna med bussen till träningen. Just då hade jag ingen lust att träna men det ändrades när jag väl var på träningen. 2 timmar futsal stod på schemat. Det blev riktigt kul. Det gick bra för mig och det kändes jättebra!

Efter tränigen blev det en promenad i det regniga vädret ner mot stan. Där skulle jag möta lillebror och vi skulle leta julklappar till varandra och till vår pappa. Jag fick en julklapp på morgonen av Daniel. Den ligger i en påse i mitt rum nu. Jag får inte öppna påsen innan julafton. Det har jag inte gjort heller. Inte än.
Jag och lillebror hittade inte något vi ville ha. Eller jo, det gjorde vi. Men inte inom rimliga priser för att vara julklapp till varandra. Till pappa hittade vi däremot en julklapp. Hoppas han blir glad.

På kvällen var familjen bjudna till familjen Linder. Familjen Fransson var också där. Mamma var sjuk så hon låg hemma i soffan. Men tre fjärdedelar av familjen åkte till familjen Linder. Där blev det mat, glögg, glass och skratt. Jag måste bara påpeka att jag och Josse utlkassade Fransson, Niklas, Martin och Johanna första spelomgången. Martin och Niklas var sämst. Ett gått skratt förlänger livet.

En bättre start på lovet hade jag inte kunnat tänka mig!

elinvictoriastenvall

Kommentarer
Postat av: Gurra

Hej hej elin :) Nu har jag hittat din blogg haha ;)



Hoppas allt är fint :)

2009-01-01 @ 13:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback