Tisdag 9/12

Natten går tunga fjät, Julen är här, Staffan var en stalledräng, Rudolf med röda mulen. Toner av bland annat dessa sånger ekade i öronen denna tisdagsmorgon. Tonerna var både vackra och mindre vackra. Min röst var inte den bästa att ha idag när jag har hand om lucian. Efter en natt med hostande var den ganska sliten, vilket också hördes. Har väl inte mått toppen idag. Men lucian gick väl bra sista gången vi körde igenom det. Med tanke på att vi är runt 30 personer i luciatåget så är det inte det lättaste för alla att vara tysta samtidigt. Trots att jag har ansvaret så är det någon annan som gärna vill strukturera upp allt själv.
Men mycket skratt blev det. Hoppas bara det blir bra på fredag.

Samhällsprov hade vi idag också. Efter att ha svarat mer eller mindre rätt på de 19 frågorna lämnade jag in provet. Ett till av alla måsten är avklarade! Nu är det bara en jobbig sista vecka som väntar. Sen är det ett efterlängtat lov som följer.
På engelskan tittade många i klassen på Kung Fu Panda. Enligt Gita är pandan en blandning av mig och Sabina. Hur detta ska tolkas vet jag inte.

Efter skolan åkte jag och Maria och tittade på lägenheterna vi ska flytta in i någon gång i framtiden. Jag längtar. Tänk att kunna göra precis som jag vill. Kommer att vara skönt att ha Maria på andra sidan väggen ändå. Hon behövs! Men mitt största problem kommer att vara vem som ska göra frukost till mig. Tänk att inte få den serverad på morgonen. Ingen tallrik med gröt som står på köksbordet när jag kommer in i köket. Ingen som plockar in mjölken i kylskåpet efter mig.
Men jag hoppas jag kommer att klara mig ändå.

Snart är det lucia, snart är det Volvofest, snart är det tredje advent, snart är det jullov, snart är det fjärde advent, snart är det julafton! Julafton innebär att jag kommer att ha småkusiner runt om mig som kommer att slita i mina armar och ben. Inte en sekund kommer att vara lugn. De kommer att se alla julklappar som ligger under granen, granen som jag inte tål. De kommer att tävla om vem som får den största julklappen. Julklappar ska köpas till nära och kära. Jag vet själv inte vad jag önskar mig i julklapp. Alla frågar hela tiden och jag har ingen aning. Jo, en Ferrari vill jag ha som jag kan köra så fort jag tagit körkort. Men det är ingen realistisk önskning. Det är mer en dröm. En dröm som är väldigt långt bort. Men någon gång i livet ska drömmen om en Ferrari bli sann. Frågan är bara när.

Julklappar.. Många frågar mig om råd till vad de ska ge sin flickvän, vän eller syskon i julklapp. Jag har kommit med många bra idéer tycker jag. Men jag vet själv inte vad jag ska ge till min pojkvän, några av mina vänner och min lillebror i julklapp. Varför alltid denna ångest? De betyder hur mycket som helst för mig. Jag vill visa dem det.

Jag ska kanske ta och kurera mig lite med film och något varmt att dricka så jag mår bättre imorgon. Eller varför inte börja på en inlämning som ska vara inne i nästa vecka!
Jag föredrar nog det förstnämnda.

hjärta


Kommentarer
Postat av: Favoritus

Ja, att ni påminde mig om pandan var bara positivt :) Jag kommer bli glad varje gång jag ser en panda nu hihi ;)

2008-12-09 @ 18:50:04
Postat av: 11 jan X 2

jag älskar dig <3

2008-12-09 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback