Fredagen den 13:e

Idag, otursdagen nummer ett. En dag som denna ska man vara inlåst i huset och inte röra sig ur fläcken.
Nej, så är det inte riktigt. Inte för mig i alla fall. Jag visste inte försen imorse när jag bläddrade igenom SLA att det var den 13:e idag.
Morgonen började med att jag kände hur det började spela under mig. Oj, jag hade visst somnat på mobilen. Alarmet skrällde 08.10. Nej, jag vill sova lite till tänkte jag och somnade om. Frisören var bokad åt mig och Martin klockan 10 så vid kvart i 9 var jag verkligen tvungen att gå upp.
Hos frisören blev det klippning och toning. Mycket hår klipptes bort. Håret var slitet. Jag kommer nog aldrig att få långt fint hår. Nu är mitt hår mörkt. Det har varit det ett tag men det har bara sett dassigt ut den senaste tiden. Jag tycker nog att det blev bra nu. Det ser inte slitet ut i alla fall vilket är positivt.

Jag och mamma åkte och handlade mat undertiden lillebror tränade på gymmet. Laktosfria saker gäller för mig nu för tiden eftersom att misstankarna mot mjölk är mycket stora trots att testerna inte visade att det var mjölk.. Jag har hållt upp med att dricka mjölk och äta yoghurt ett bra tag nu. Det är sjukt mycket att tänka på när man inte ska få i sig laktos. Det är mjölk i nästan allt ju. Jag som älskar mjölk.. Undrar hur detta kommer att gå. Men blir magen bättre så är det helt klart värt det! Jag har fått som vana att ha ont i magen vilket inte är bra har jag hört. Men jag hoppas på att det blir bättre nu.

Imorgon är det Möbelcupen i Tibro. Nu är det tagga som gäller. Hoppas alla andra i laget är lika sugna på att vinna som jag är. Förra året med Fagersanna gick det väldigt bra. Vi blev 2:a. Det var riktigt roligt!

Möbelcupen 2008 med Fagersanna

elinstenvall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback