att se dröm efter dröm krossas

Ligga vaken halva nätterna, se dröm efter dröm krossas. Leva med ovissheten att inte veta hur det blir imorgon. Vilken dröm står på tur att krossas? Framtiden är viktig för mig precis som att leva här i nuet. Jag visste vad jag ville, jag visste vad min dröm var att bli. Plötsligt var den drömmen krossad. Ännu en av alla drömmar jag har haft. En av de större. Att ligga vaken på nätterna, inte kunna sova för att det gör ont. Det gör inte bara ont på ett ställe utan flera. För många, fysiskt och psykiskt. Att orka leva såhär dag ut och dag in är tufft. Ibland för tufft. Att inte komma ur detta. Att se dröm efter dröm krossas. Att orka hålla humöret uppe. Det är inte lätt.
Det säger stopp. Nu är det bra, nu räcker det.
Men det finns inget att göra. Det finns inget annat val än att fortsätta. Fortsätta att leva med ovissheten och krossade drömmar. Imorgon kanske det är bättre, eller så är det så att ännu en dröm krossas..

jag vet inte var jag ska ta vägen
.



elinvictoriastenvall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback