2. Min första kärlek

När kan man kalla något för kärlek?
Hur gammal måste någon vara för att vara kär?
Är kär och kärlek samma sak?

Jag tycker att kärlek och kär är två helt olika saker. Kärlek är mer brett. Kärlek kan jag visa för mina vänner, familj, nära och kära. Men att jag är kär i någon är mer något mot en viss person. Så jag utgår från ordet kär, vem jag var kär i. Frågan är då, när blir man kär? Kan det hända under dagisperioden eller är det senare så som när jag är äldre? Jag utgår från första gången jag var tillsammans med någon även fast jag var mycket liten.

Han heter Per, som jag skrev om i förra inlägget. Frågan är om vi egentligen visste om vad kärlek var, men en sak är säker, vi tyckte väldigt mycket om varandra. Jag och Per har varit kompisar sen han var jätteliten. Våra familjer var mycket bra kompisar. Jag brukade vara hemma hos dem och leka i Lillastugan. Det var ett hus bredvid deras hus där det fanns möbler och allt så det blev på riktigt kan man säga. Pers storasyster Elin var också med väldigt mycket. Jag och hon var också väldigt bra kompisar. Vi var väldigt små när vi träffade varandra. När jag var 8 år var jag inte mycket med dem, men fram till dess lekte vi säkert med varandra varje vecka! Jag sitter här och tänker på alla roliga minnen jag har med dem. Idag har jag inte så mycket kontakt med dem, eller snarare ingen alls. Tyvärr växer man ifrån varandra men det är livets gång. Jag har i alla fall med mig väldigt roliga minnen från den tiden!

Frågan är, kan vi känna att vi är kära när vi är så små? Frågan är svår. När kan den första kärleken börja räknas?

jag känner kärlek till det här landet, Thailand!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback